Strony

niedziela, 29 grudnia 2013

Chwila


Milutkie są wieczory spędzane w zaciszu domowym pomiędzy świętami a nowym rokiem ,
 gdzie nadal trwa świąteczny nastrój, gdzie nigdzie się już nie spieszymy . 
Taki czas odpoczynku i podsumowań.
Często rozmyślamy jaki był ten rok i snujemy plany na nowy .

Można podsumować miniony rok , ale po co ?! 
Po co wracać do tego co było , teraz jest najważniejsze , 
bo było, minęło, nie wróci . Nauczmy cieszyć się z tego co tu i teraz . 
Przyszłość ...
na przyszłość można mieć plany ale co ona tak naprawdę przyniesie ... 
kto to wie ?

Bo nie żyję ani w przeszłości, ani w przyszłości.
 Dla mnie istnieje tylko dzisiaj i nie obchodzi mnie nic więcej. Jeśli kiedyś uda ci się trwać w teraźniejszości, staniesz się szczęśliwym człowiekiem.
Paulo Coelho

Trwać w teraźniejszości nie jest łatwe, tak jak nie można być wiecznie szczęśliwym,
ale uczmy się doceniać chwilę , bo
 „w życiu piękne są tylko chwile















Tak mnie jakoś natchnęło aby się z Wami podzielić , 
tym jeszcze świątecznym nastrojem . 

Niebawem noc sylwestrowa i nowy rok . 
A po nowym roku zwijam wszystkie świąteczne dekoracje . 
I idę do przodu , nie wiem jeszcze gdzie , 
ale do przodu , oczywiście doceniając chwilę:)
A wy macie jakieś konkretne plany na nowy rok ?

Uściski
Cat-arzyna


57 komentarzy:

  1. Oj ślicznie u Ciebie, ślicznie!
    Życzę Ci Kasiu spełnienia w Nowym Roku, wielu, wielu udanych pomysłów na życie :)
    Pozdrawiam -H.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana i dla Ciebie wszystkiego NAJ na Nowy Rok :)

      Usuń
  2. Coś jest w tym co powiedziałaś...
    staram się pamiętać to co dobre, cieszyć się tym co jest i patrzeć z opytmizmem w przyszłość... nie zawsze wychodzi, ale takie podejście często pomaga...
    podziwiam Twoje nastrojowe dekoracje i napawam się ich klimatem :)
    Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej Dagy zachować w pamięci to co dobre i chyba taka nasza ludzka natura , aby o tym co nie warte zapamiętania szybko zapomnieć ... i dobrze :)
      Dziękuję i wszystkiego dobrego w Nowym Roku !

      Usuń
  3. dobrze napisałaś, zdjęcia prześliczne, spełnienia marzeń w Nowym Roku:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również tobie Gosiu spełnienia marzeń życzę :)

      Usuń
  4. Nastrój cudowny ... Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasiu, zgadzam sie z Toba, przeszlosci sie nie zmieni, a na przyszloc nie mamy tez stuprocentowego wplywu, u mnie tez milo I spokojnie czas plynie:) Zycze Ci wszystkiego najlepszeg na Nowy Rok:) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszmy się dniem dzisiejszym a o świetlanej przyszłości można sobie pomarzyć , no a marzenia czasami się spełniają , więc spełnienia marzeń kochana Kami ci życzę :)

      Usuń
  6. U Ciebie Cat-arzyno jak zwykle magicznie;-)
    Fakt, najważniejsze jest to co tu i teraz, ale czasami trudno nie wracać do przeszłości lub nie wybiegać w przyszłość...
    Ważne, by cieszyć się każdą chwilą i nie przegapiać życia, czego Ci z całego serca w Nowym Roku życzę. I jeszcze tego, by wszystkie chwile tego nadchodzącego roku były piękne i niezapomniane.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mądre i krzepiące słowa! Kasiu, najlepsze życzenia na nadchodzący 2014 rok!!!! Jak zwykle śliczna aranżacja, a choinka w Twoim wydaniu mnie powaliła:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia, piękne dekoracje:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kraina Baśni :) Klimat nieziemski ! Uczę się cały czas cieszyć chwilą. Myślę,że trzeba mądrze wypośrodkować między przeszłością ( doświadczenia są bezcenne) a teraźniejszością.
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku Kasiu - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doświadczenie i nauka na błędach , zgadzam się Maszko bezcenne .
      Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku !

      Usuń
  10. Kasiu nic dodać nic ując w Twoich wypowiedziach, zgadzam się z takim sojrzeniem na świat i mijający czas. Wszystkiego co dobre w Nowym Roku dla Ciebie i Twojej rodzinki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie ostatnie dwa lata były trudne, bardzo powoli otrząsam się z tragedii jaką przeżyłam w zeszłym roku i dopiero teraz czuję, że wracam do 'żywych' i właśnie znów zaczynam się cieszyć teraźniejszością, śmiechem dzieci, żartami z mężem, przytulaniem kotów, pracą... choć głównie w tym trudnym czasie praca dawała mi wytchnienie....

    Nie lubię przełomu roku, nie lubię sylwestra, bo to impreza na której trzeba się dobrze bawić, a ja lubię się bawić kiedy chcę, a nie kiedy muszę, dołuje mnie nowy rok pusty, śnięty dzień, po którym jakby wszystko podnosi się z letargu. Nie lubię stycznia, choć mam urodziny, ale.... nie lubię tego tak ogólnie.... każdy pojedynczy dzień potrafi przynieść nowe doznania, emocje i nadzieje.
    Najważniejsze jednak nie tracić marzeń, one sprawiają, że chce się żyć :))

    Ściskam Kasiu i dziękuję za tak piękny i klimatyczny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renatko cóż takie jest życie kochana . Dziękuję i cieszę się że wracasz do życia i tych chwil radości .
      Ściskam mocno ! Przypomniała mi się Jana Kochanowskiego
      PIEŚŃ 9

      Nie porzucaj nadzieje,
      Jakoć sie kolwiek dzieje:
      Bo nie już słońce ostatnie zachodzi,
      A po złej chwili piękny dzień przychodzi.

      Patrzaj teraz na lasy,
      Jako prze zimne czasy
      Wszystkę swą krasę drzewa utraciły,
      A śniegi pola wysoko przykryły.

      Po chwili wiosna przyjdzie,
      Ten śnieg z nienagła zéjdzie,
      A ziemia, skoro słońce jej zagrzeje,
      W rozliczne barwy znowu sie odzieje.

      Nic wiecznego na świecie:
      Radość sie z troską plecie,
      A kiedy jedna weźmie moc nawiętszą,
      W ten czas masz ujźrzeć odmianę naprędszą.

      Ale człowiek zhardzieje,
      Gdy mu się dobrze dzieje,
      Więc też kiedy go Fortuna omyli,
      Wnet głowę zwiesi i powagę zmyli.

      Lecz na szczęście wszelakie
      Serce ma być jednakie,
      Bo z nas Fortuna w żywe oczy szydzi:
      To da, to weźmie, jako sie jej widzi.

      Ty nie miej za stracone,
      Co może być wrócone:
      Siła Bóg może wywrócić w godzinie;
      A kto mu kolwiek ufa, nie zaginie.

      Usuń
  12. Tak pięknie napisałaś. ;) Podziwiam dekoracje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale masz wspaniałe klatki. Dech mi zaparło :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam wpływ tylko na to co dzieje się w tej chwili...Przeszłości już nie zmienię. Uczyłam się tej prawdy kilka lat. Dopiero teraz osiągnęłam względny spokój. Sylwka z własnego wyboru spędzę w zaciszu domowym, a zwykle daleka byłam od snucia noworocznych planów... gdyż życie je wielokrotnie weryfikowało ;-). Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzieś kiedyś przeczytałam że jak chcemy rozśmieszyć Pana Boga to opowiedzmy mu o planach na przyszłość :)
      Sylwestra w zaciszu domowym , czy na wystawnym balu wszystko jedno , nieważne , grunt to dobry nastrój a wtedy imprezka jest przednia . Wszystkiego dobrego !

      Usuń
  15. Kasiu,życzę Ci byś była jaka jesteś i dzieliła się sobą przez kolejny rok,obcowanie z Tobą to uczta,można się od Ciebie wiele uczyć,za co dziękuję.Mam też życzenia dla Ciebie bardziej:)Radości każdego dnia,dobra dookoła i marzeń,które Cię poniosą gdziekolwiek zapragniesz:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bajkowy klimat u ciebie, a na sankach tylko brakuje Kaja i Gerdy z "Królowej Śniegu".

    OdpowiedzUsuń
  17. Ach mogłabym oglądać te zdjęcia bez końca:-) Ja zakotwiczyłam się w "tu i teraz". Staram się żyć teraźniejszością:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kochana Kasiu, na nadchodzący Nowy Rok życzę spełnienia marzeń, bo warto marzyć, mimo,że często wokół tyle przeciwności. Piękny nastrój u ciebie i szkoda to chować od razu po więtach. My cieszymy się do lutego tym całym świątecznym przepychem. Pozdrawiam!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie powinnam tu zaglądać bo po każdej takiej wizycie mam ochotę wywalić u siebie wszystko. Z drugiej strony ,nie potrafię się oprzeć pobyciu w tej Twojej bajce chociaż przez chwil kilka.Pozdrawiam serdecznie świąteczno noworocznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja jeszcze zostawię w moim domu na chwilę dłuższą dekoracje świąteczne chociaż daleko im do Twoich piękności :-). Planów nie robię na nowy rok bo i tak w życiu jak w kalejdoskopie i przekonałam się że dużego wpływu nie mam co przyniesie los. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja nie robię żadnych postanowień i wielkich planów, bo życie zwykle i tak je weryfikuje a my się tym stresujemy. Trzeba żyć chwilą i cieszyć się z tego co na dzień przynosi.
    Pięknie jest u Ciebie, chętnie tu goszczę i raduję oczy cudownym klimatem, który stworzyłaś.
    Ja w drugim tygodniu stycznia zwijam świąteczne dekoracje i czekam na wiosnę jeżdżąc na giełdę kwiatową i kupując bukiety tulipanów :)
    pozdrawiam serdecznie Marzena

    OdpowiedzUsuń
  22. Ślicznie u Pani, tak nastrojowo, baśniowo i magicznie. Piękny blog, ogląda się go jak ilustracje w starej książce, które przenoszą nas do innego świata, lepszego, baśniowego... Wszystkiego dobrego w nowym roku, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i dziękuję za te miłe słowa , no i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku życzę :)

      Usuń
  23. Biorę to co przynosi dzień, pragnę żeby kolejny rok nie był gorszy od poprzedniego (co niestety nie zawsze się spełnia) ale też przyjmuję to co za sobą niesie z pokorą, bo nic nie dzieje się bez przyczyny. Doświadczamy żeby się uczyć, a co z tej nauki wyniesiemy zależy tylko od nas samych. Masz rację Kasiu nie oglądajmy się wstecz, żyjmy tu i teraz, ale nie zapominajmy tego czego się nauczyliśmy. Buziaki i serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą pokorą to u mnie rożnie bywa , ale masz rację czasami pewne rzeczy dzieją się po coś , i z perspektywy czasu można to dostrzec. Uczmy się z przeszłości a żyjmy teraźniejszością :)
      Buziaki

      Usuń
  24. Masz rację- z planami różnie bywa, a na przeszłość wpływu nie mamy. ja od kilku tygodni zmagam się z chrobami dzieci. mam jedną nadzieję na Nowy Rok: żeby w końcu wròciło do nas zdrowie... bo reszta bez zdrowia nie istnieje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę ci Marto aby zdrowie szybko wróciło , bo to jest najważniejsze a wszystkie inne przeciwności można pokonać .
      Jeszcze raz szybkiego powrotu do zdrowia dla dzieciaczków i mnóstwa chwil radości :)
      Uściski

      Usuń
  25. Ja sobie tylko życzę tego co i Tobie, by ten Nowy Rok był spokojniejszy, lepszy i żeby obfitował w te piękne chwile :)

    OdpowiedzUsuń
  26. życzę Ci Kasiu spełnienia marzeń i pójścia do przodu takiego na jakie zasłużyłaś :)
    raduj nas swoimi wytworami!! :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. To spełnienie marzeń w Nowym Roku i samych prostych dróg w wędrówce do przodu! ;))
    Buziaki
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  28. Tylko przysiąść u Ciebie na chwilę:) Ale to prawda! Trzeba iść do przodu. A w Nowym Roku życzę Ci dużo pomysłów, wyzwań i spełnienia marzeń, Beata

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudnie napisałaś. W życiu warzne jest tylko teraz. Życie nauczyło mie że im mniej planuję tym mniej rozczarowań i jestem bardziej otwarta na to co jest. Idę sobie powoli do przodu jedynie czasem zastanawiając się co ta przyszłośc przyniesie, bo o przeszłości lepiej za dużo nie myśleć. Całuję Ciebie mocno i życzę Ci dużo dobrych ludzi w koło i dobrych chwil w codzienności :-).

    OdpowiedzUsuń
  30. Ależ pięknie jest u Ciebie!! Choinka, a przy niej sanki - obrazy z moich marzeń :) Ja miałam bardzo ciężki ten rok, jedyne o czym myślę, aby kolejny przyniósł więcej spokoju...i tylko dobre wiadomości. Życzę Ci wszystkiego dobrego!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. Przecudnie tu u Ciebie... oczu oderwać nie mogę.... :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Przecudne zdjęcia, przecudnych miejsc.
    tak pięknie u Ciebie.Kapitalne sanie.Chętnie bym sobie wydrukowała te zdjęcia i patrzyła.patrzyła...

    OdpowiedzUsuń
  33. Dobrego Nowego Roku Kasiu :))

    A domek rzeczywiście bajkowy.....

    OdpowiedzUsuń
  34. Do siego Cat!!! Niech każda jego chwila będzie piękna!!!

    OdpowiedzUsuń
  35. Ahh wszystko takie piękne u Ciebie!!!! A te saneczki cudo:)) Zycze wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Witaj poświątecznie, Kochana :) W końcu odnalazłam Ciebie (miałam duże problemy z blogiem i wszystkich utraciłam- teraz powoli odzyskuję)- jest tu u Ciebie tak cudownie, że miałam już wątpliwości na odzyskanie Twojej witryny. Teraz wrzucam link na pasek boczny z nadzieją, że już nic podobnego mnie nie spotka ze strony wujka Google :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Your photos take my breath away. Always so beautiful, my friend.
    I wish you a Happy, Happy New year.

    Hugs from here

    OdpowiedzUsuń
  38. Piękne słowa ...Tu i teraz cieszmy się przyszłością ...
    Jestem tego samego zdania.
    Ważne są tylko te chwile których jeszcze nie znamy, jak to śpiewał Grechuta :))
    Miłego Sylwestra do siego 2014 :))
    Pozdrawiam
    Ollina

    OdpowiedzUsuń
  39. U Ciebie jak w bajce!! Najlepszego w nowym roku!!

    OdpowiedzUsuń
  40. Z wielką przyjemnością ogląda się Twoje zdjęcia!!! Jak u Ciebie cudnie.....
    Wszystkiego NAJ na Nowy Rok!!!

    OdpowiedzUsuń
  41. Najlepsze życzenia w Nowym Roku, Kasiu!
    Piękne, nastrojowe zdjęcia, jak zwykle, zresztą:)
    Pozdrawiam:)
    M.Arta

    OdpowiedzUsuń
  42. Cieszyć się tym co trwa tu i teraz...Tobie również życzę Wspaniałego Nowego Roku!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
    Piękne zdjęcia, oglądam je z ogromną przyjemnością po kilka razy.Pozdrowienia przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
  44. Kochana wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2014 !
    Życzy Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  45. Dziękuję Ci za przytoczenie tych bardzo mądrych słów, Cieszenia się tym co mamy, chwilą, człowiek uczy się każdego dnia. Ja nie ukrywam bardzo lubię marzyć, szczególnie myśleć o zbliżających się wakacjach, gdzie pojedziemy itp itd więc w jakim sensie żyję przyszłością, no ale to mnie nakręca, nic na to nie poradzę :)
    Pięknie wystroiłaś swój dom na ten świąteczny czas.

    OdpowiedzUsuń