Strony

poniedziałek, 12 marca 2012

Santos Doll


Lalki Santos wzięły swoją nazwę od hiszpańskiego słowa " saint" albo francuskiego "santos" ,
W XVII -XVIII wieku lalki te używane były w domowych ołtarzach  , 
także  w małych wioskach gdzie nie było kapłana .
Oryginalne antyczne Santos Doll są rzadkością 
a ceny za takie okazy to 4-5 cyfrowe liczby !
 Antyczne figurki mają szklane oczy , a reprodukcje najczęściej pomalowane . 
Kształt tych lalek ma rustykalny charakter ale z delikatnymi szczegółami


Mnie one urzekają swoim pięknem i kiedy tylko spojrzę  na moją modelkę zawsze się uśmiecham :)





Zrobiłam z kartonu domki dla ptaszków .
Muszę wybrać się na spacer po jakieś gałązki na których będę mogła je zawiesić .





Moja kolekcja kloszy, która  powoli się rozrasta .
Myślę że pora wymienić szyszki na jajka i gniazdka .


Jestem w trakcie robienia swojej własnej lalki Santos ,
 jak mi wyjdzie to niedługo wam pokaże .


Pozdrawiam:o)


35 komentarzy:

  1. Ja się właśnie zachwycam tą modelką a Ty mówisz, że sama taką robisz? Wow, mistrzostwo świata! Klosiki fajne, sama mam kilka ale też jeszcze nie mam pod nimi jajek:)
    Domeczki fajnie by wyglądały na jakimś badylu z maleńkimi listkami albo kwiatuszkami.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Myszko , staram się ale czy będzie urzekała swoja urodą to wątpię , ale z pewnością będzie to lalka .

      Usuń
  2. BARDZO MNIE CIEKAWI TWOJA WŁASNA PRODUKCJA LALI:))..A KLOSIKI CUDNE))

    OdpowiedzUsuń
  3. Sa takie piekne i tajemnicze zarazem, ja jeszcze na "swoja" nie trafilam , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre słowo "tajemnicze" Dzięki Bree i pozdrawiam serdecznie;)

      Usuń
  4. Kasiu wiesz ,że zachwycam sie tym co robisz i Twoim domkiem od samego początku i tak bedzie nadal ,bo wciąż pokazujesz cos nowego i pięknego.
    Jesteś bardzo utalentowaną i milą osobą-buziaki-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana jak tak piszesz i komplementujesz to ja się rumienie .Dziękuję i miłego dnia życzę :)

      Usuń
  5. Niezwykła ta lalka. Piękna! Czekam niecierpliwie na Twoją. Domki śliczne! Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie urzekł pomysł z kloszami to świetny pomysł na eksponowanie małych dekoracji.Ciekawi mnie też czy te domki wieszane na gałązkach to jakaś regionalna tradycja, czy raczej nowa tradycja made in Cat-arzyna. zresztą nie ważne podoba mi się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamonku, Twoje cudowne jajka pod takimi kloszami pięknie by wyglądały !

      Usuń
    2. Kasiu tylko na razie nie znalazłam nic podobnego, może kiedyś mi się uda.
      Tak myślałam że bombki i jajka fajnie by wyglądały. Dzięki Kasiu za tę inspirację.

      Usuń
  7. Pomysł na papierowe domki rewelacyjny!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ileż nowości! Lalka intrygująca, ale że ją zrobisz, to wiadomość na miarę newsa! Domki kochane, ładnie będą wyglądać na gałązkach. Klosze też zbieram i też wciąż mam tam szyszki! :)
    pozdrawiam
    marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "INTRYGUJĄCA " też do niej pasuję . Byliśmy wczoraj na spacerze i wyobraź sobie że żadne gałązki mi nie odpowiadały .Chciałam takie mocno powyginane i trochę omszałe , nawet mój M się śmiał że wybredna jestem i żebym takie gałązki sobie sama zrobiła hihihi !
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Co tu się znowu u Ciebie wyprawia?! :)) Nie wiem, co oglądać najpierw? Lalka? Hmmm, no jestem ciekawa bardzo,domki genialne, a klosze chcę mieć takie same od zaraz! :))) Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  10. O rety, ileż różności, a na dodatek samych wspaniałości!! :) Lalka ciekawa, ale mój wzrok i podziw uciekł na zegarki, domki dla ptaszków i klosze z zawartością :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hi Kasia, the Santos doll is very cute. I also love the little houses, are you going to start making them and selling them? Have a lovely day...Sharonx

    OdpowiedzUsuń
  12. Lalka piękna, nie mogę doczekać się Twojej:)Klosze piękne i domki cudne, uwielbiam takie gadżety:)Pozdraawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie lalki widzialam w Hiszpanii na targu staroci, ale tak jak piszesz, "spiewali" sobie za nie niebotyczne sumy...ja szukam orginalnej, ale takiej malutkiej w miniaturce, tez kiedys znalazlam i jak to glupia baba, zastanawialam sie czy kupic i nie kupilam...teraz zaluje i to bardzo, bo cena jednak byla do zaakceptowania...No coz,mam nauczke na przyszlosc.
    A na Twoja lalke to juz sie doczekac nie bede mogla...cierpliwosc to nie dla mnie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Lala niesamowita. Domeczki urocze:) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja nie słyszałam nigdy wcześniej o tych lalkach, ani ich nie widziałam... Twoja jest piękna, niezwykła. Bardzo mi się podoba:))

    OdpowiedzUsuń
  16. tyle rzeczy pokazałaś ,że nie wiem co mam najpierw podziwiać;-) domki tekturowe piękne!!!od razu wpadły mi w oko. Oczywiście klosze są cuuuuudne no a lalki przez Ciebie zrobionej będę z niecierpliwością wyczekiwać. pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. A mnie wpadły w oko tarcze zegarowe. Sama sobie robię tylko większe. Lalki jestem juz ciekawa. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepięknie tu u Ciebie!!! Oglądam bloga z otwartymi z zachwytu ustami ... Tylee wspaniałych pomysłów, inspiracji. Zostaję tu!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Taka lalka -łął.Świetna.Czekam na odsłonę Twojej wersji -pozdrówka ciepłe-aga

    OdpowiedzUsuń
  20. Zwariowałam! Piękny wystrój, lalka, klosze...no wszystko! zaglądam i się inspiruję!
    pozdrawiam ciepło i zapraszam do siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiekna jest ta lalka, jakbym taka miala to tez usmiechalabym sie do niej:)
    Ciekawi mnie co tez wymyslasz tworzac swoja wlasna autorska.
    pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  22. u Ciebie jak zwykle bajecznie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Oj taka lala to jak marzenie, taka zamyslona, urzekająca!przepieknie aranżujesz przestrzeń wokół siebie, a te domki-na 6+

    OdpowiedzUsuń
  24. Lalka niesamowita wręcz w wyrazie...klosze przecudne!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie znałam tych lalek i nic o nich nie wiedziałam. Teraz już troszkę wiem :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń